Killar

Hej. 
 
Detta är mitt första inlägg men jag vill inte vara som alla andra; skriva en lång text om sig själv och varför man bloggar osv. Jag kommer bara att börja blogga på en gång. 
 
Så i alla fall, idag på skolan har det kan man säga varit vanligt. Matte, biologi, slöjd, tyska och svenska. Men nu ska jag inte vara tråkig. 
STANNA KVAR
Jag kommer inte prata om vad vi gjorde på matten eller om jag lärt mig något nytt. Jag kommer prata om :
KILLAR
Ibland kan dom vara jättesöta och trevliga och riktigt boyfriend material, men ibland är dom också jobbigare än någonsin. Tex idag på lektionen så börjar dom typ skrika, och när man säger till skriker dom högre. Och dom behandlar tjejer skit, i alla fall killarna i min klass. Varför kan dom inte vara som vi tjejer?? Mogna vid tidig ålder! Men jag säger inte att alla är såhär, många killar är trevliga och allt från första början, men jag har haft otur och nästan bara stött på den jobbare typen. Ungefär 10 av alla killar jag träffat har varit hyfsat mogna. 
Och många killar bryr sig inte om vad vi gör för att dom ska märka oss ibland. Tex ibland fixar vi oss (sminkar, fixar håret) och sätter på oss fina kläder för att dom ska se oss, men nej. Dom bara går helt normalt förbi. Det stör mig ganska mycket, eftersom man spenderar extra tid av sin morgon bara för att fortfarande bli ignorerad. 
 
Men ifall du är en kille och läser: Inte alla tjejer känner såhär, ville bara säga att alla killar är snälla innerst inne!
 
Men killar kan också vara snälla, söta, roligare, bry sig och vara riktigt boyfriend material. Jag säger inte att detta jag nyss sa var en lögn, men det är fortfarande sant. 
 
Aja, men godnatt och hoppas ni inte har otur som jag och får jobbiga killar i klassen, utan får dom där killarna som är sent from heaven.
 
- girltyping

Kommentarer :

#1: Nah kille

Du är hatisk mot killar men tack ändå att jag var en av dem 1o killarna.

Svar: nah, riktar mer denna text mot killarna i min klass... Och Varsågod??
girltyping.blogg.se

skriven
#2: Din Älskning <33

fett bra text, GIRL POWER!

skriven
#3: Nathali

När du har blivit lite äldre så kommer du se tillbaka och inse vilka små vardagsbekymmer du hade. . Och nej, du kommer troligtvis aldrig bli tillsammans med någon i klassen.. det är typ som att bli tillsammans med någon på jobbet, det slutar aldrig bra. :)

Svar: Ah, tack! Jag lade bara upp det här eftersom jag blir så himla irriterad på alla i min klass. Men tack så jättemycket att du kollade in min blogg, uppskattar det verlkigen :) <3
girltyping.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :