Stjärnelever

Hej.
 
Jag är helt säker på att du har någon i klassen (eller som du känner om du inte går i skolan längre ) som är den "bästa" eller "A - eleven". Man har säkert suttit press på dom utan att man tänkter på det. Bara genom att fråga "hur gick det på testet?" eller "det här kan ju du" kan sätta mycket press på någon. Ni tror säkert "fast hen är ju bäst, varför kan jag inte säga så?". Jag förstår varför man inte kan säga så, eftersom jag själv har varit "bästa eleven".
Jag, i min förra skola, var (och är) väldigt bra på matte. Då, bara på grund av det, trodde alla att jag var bäst på allt annat också. Så då har jag haft problem med att tex visa mina prov för alla, gemföra resultat osv, eftersom det känns som om att alla sätter höga krav på mig. Och det har varit sjukt jobbigt. Nu när jag är i en ny skola tänkte jag att det inte kommer bli såhär längre, men en i min klass gick i min gamla klass och hon bara fortsätter (!!!). 
 
Så ifall ni har någon "superbra" i klassen, sätt inte press på henne/honom. Hen har säkert stressigt nog just nu för att bara ha bra betyg. Så snälla, sätt inte krav på andra!
 
- girltyping

Kommentarer :

#1: Linda

det är bra skrivet!

Svar: tack :)
girltyping.blogg.se

skriven
#2: Anonym

fuck you maja

Svar: vem är maja?
girltyping.blogg.se

skriven
#3: coffeeandcupcake.blogg.se

Så jobbigt :/

skriven
#4: rebeccafornstedt.blogg.se

Så sant! Bara för att man är bra inom något betyder inte att man är det inom allt.

skriven
#5: VANNALOVISA

Åh! Så himla sant!! Bra inlägg, du skriver så fint :)

skriven

Kommentera inlägget här :