Tjejer

Hej. 
 
Jag tänkte prata om tjejer idag. Och nu kanske ni tänker; 
Hon är ju tjej, hon kommer bara skriva bra saker eller saker som inte är sant
Men det kommar jag inte, för jag tycker också tjejer kan vara en pain in the ass, som killar, vuxna, unga, stora, också kan vara. Det är bara att jag ska prata om dom olika sorterna som jag kommit på. 
 
Populära, inte populära många vänner utan populära dyrkade
Dom populära är aldrig ensama, utan är alltid med sitt gäng, eller åtminstonde någon i gänget. Dom brukar ofta hänga med killar och klär sig supersnyggt och sminkar sig och gör allt för att dra åt sig uppmärksamhet. Men tro mig, dom är snälla. Dom är bara inte som alla andra, det är allt. Fast vissa kan vara dumma, men oftast är dom snälla. Så prata med dom, dom bits säkert inte. 
 
Den tysta
Dom tysta brukar ofta ha vänner, och då verkligen bra vänner. Inte för många, utan mer få fast bättre än någonsin. Det är bara att när man inte känner dom så blir det svårt att prata med dom eller komma på en konversation eftersom dom själva är tystlåtna och har svårt att prata med andra. Men dom brukar dock börja prata när dom är med dom dom trivs med, så om ni väl börjar prata om "den tysta" börja trivas med att prata med dig kanske du kan lära känna honom/henne. 
 
Den som klär sig unikt
Denna är egentligen inte en så står punkt men jag vill bara säga: Bara för att dom klär sig som dom gör betyder det inte att dom inte är som alla andra. Man kan tex klä sig i helt svart, eller ha en kawaii style eller grunge, dom är ändå samma person <33
 
Den sociala
Det brukar alltid finnas en social man känner, oftast flera. Dom brukar alltid ha många vänner, enkelt kunna starta konversationer och enkelt få nya vänner. Det jobbiga med dena person är att dom alltid är på sociala medier på tex lektionen, middagar eller andra olämpliga tillfällen, men dom är ju ändå sociala... Eller?
 
Pluggnörden
Jag brukar alltid stöta på pluggnördar. När jag menar nörd menar jag inte tandställning, stora glasögon och fula kläder utan bara pluggar mycket och är bra på skolan. Dom är som alla andra (dom flesta) snälla och tevliga. Det ändå jobbiga är när dom klagar om sitt betyg när deras betyg är jättehögt bara inte A+. Och när dom alltid sitter och pluggar HELA TIDEN när man egentligen bara vill hänga med dom. 
 
Tjejiga och bortskämda
 
Tjejiga tjejer är snälla, men jag stör mig dock ganska mycket på hur dom springer runt och pratar om realationships 24/7 och hur det ända dom gör är att prata om jättedyra märken där deras kläder kommer från och börjar diskutera priserna när man själv har allt från H&M på budget. Och hur dom konstant säger att dom inte har några kläder alls och säger att dom måste gå och shoppa mer, även fast dom har en dubbelt så stor garderob än en själv. 
 
 
Nu får ingen bli hatisk och säga: GUD VAD DU ÄR DUM MOT TJEJER ALLA ÄR SNÄLLA USCH VAD DU ÄR DUM SKÄMS PÅ DIG!! 
Nej nej, alla jag nyss beskrev behöver inte vara dumma, förutom dom som är dumma, fast det är deras problem. Men jag säger bara att jag har någon gång stött på alla av dessa typer. 
Jag vet att det finns flera typer jag missat så kommentera dom typerna du tycker finns eller som du stött på!
 
- girltyping
 
 
 

Kommentarer :

#1: Rad Girl

Jag tycker att den här texten är super bra!! Har aldrig sett någon som har vågat säga sanningen och det gjorde du! All kärlek till dig <33

Svar: Taack <33
girltyping.blogg.se

skriven
#2: Lizette ödegård

Tycker det va jätte bra inlägg

Svar: Tack, blir jätteglad :)
girltyping.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :