Idrottslärare

Hej.
 
Idag har vi haft idrott, och jag förstår inte hur vår idrottslärare tänker. 
Vi skulle köra fotboll, först doppboll som uppvärmning och sen matcher och sen en löpningslek. I alla fall, när i skulle köra matcherna delade hon in oss tjejer och tjejer, killar och killar. Det kan jag förstå eftersom alla tjejer är inte så bra på just fotboll. Då skulle vi, såklart, ta fram mål för annars kan man ju inte köra match. Då sa vår tränare (vi kallar henne T). Då sa T att vi skulle ta dom minsta målen. Då sa nästan alla:
Vi: Kan vi inte ta dom lite störra målen?
T: Nej, ni ska ha dom minsta.
Vi: Alltså kan vi ha dom killarna har?
T: Nej
V: Varför inte?
T: För jag sa så!
 
Nu kanske ni tänker "vad är det för fel med det" och "det fanns säkert ett själ, målen kanske var slut eller sönder". Men nej, det fanns tillräckligt många mål och alla var hela. Och om killarna fick ha sånna mål varför fick inte vi? Hon typ underskattade oss tjejer, hon trodde att killarna var sååå mycket bättre än oss att dom ska få större mål och vi ska få mindre. (vi tog dom stora ändå dock). Hon var fett sexistisk, varför kunde hon inte bara göra lika?
 
Aja, men tack tack tack för igår fick jag hela 75 tittare och jag är så sjukt glad. Tack tack tack!
 
- girltyping

Kommentarer :

#1: Skogsraah ☾

Men va! Vilken idrottslärare. Det här är varför feminism behövs.

Svar: Ah, precis!
girltyping.blogg.se

skriven
#2: Filippa

Jag blir så irriterad på sådant!

skriven
#3: Maliha Chowdhury

Jag vet exakt hur det känns:(

skriven

Kommentera inlägget här :